torsdag, februari 08, 2007

Dagens Aftonbladet

Jag är med i Aftonbladet idag (åtminstone på nätet). Inte i första person, men ändå. Man tackar och bockar. Är dock inte "Nackapolitiker" längre, tack och lov.

Vad gäller en annan Nackapolitikers ("Det är Thage G" som han brukade säga när han ringde)debattartikel i Aftonbladet så kan jag väl säga att jag delar hans syn på det stora hela. Jag skrev det redan i sommras och förra sommaren (det är i princip samma artikel). Vad gäller SSU och deras medlemskap så tror jag inte att man ska ta så hårt på de nya siffrorna (ca 4000 medlemmar). Det är knappast en nyhet för någon med lite insikt. Redan för fyra år sedan läste jag ett PM där författaren uppskattade medlemstalet till ungefär 5000 personer. Den senaste tiden har jag dessutom suttit och rotat i lite arkiv hos araben, och även för 35 år sedan förekom det försök att pumpa upp antalet medlemmar. Konlikterna i förbundet under det senaste decenniet har det dessutom varit mer regel än undantag. Det kanske till och med är så att pappersmedlemmar har setts som mer lättkontrollerade i maktkampen än riktiga människor med riktiga åsikter. Med riktiga betalande medlemmar hoppas jag att SSU kan få den nystart förbundet så väl behöver.

1 Comments:

At februari 11, 2007 5:19 em, Anonymous Anonym said...

Hej!

Thage G Peterson debatt artikel när det gäller kritik av SSU omfattar även moderpartiet.

Hoppas på en livlig idédebatt efter det att partiledaren har valts på extra kongressen. Det behövs förnyelse.


Hälsningar
Rustan Rydman
Stockholm

 

Skicka en kommentar

<< Home