måndag, februari 05, 2007

Min medborgerliga plikt

Ibland måste man göra sin medborgerliga plikt och påpeka felaktigheter i samhällsdebatten. Därför skickade jag följande mejl till fotbollsmagasinet Offside:

Det är glädjande att äntligen få se en artikel med Bajenfokus i Offside (1/2007). Man kan lugnt säga att det var ett tag sedan. Men det är samtidigt ganska typiskt att det krävdes en läsaromröstning för att artikeln om Pétur Björn Jónsson skulle bli till. En artikel som självklart bara är en bråkdel så lång som de jättereportage som behandlar göteborgare och skåningar. Men annat var väl inte att vänta? Hur kommer det sig att Hammarby är så underrepresenterat i Offside?

Med vänlig hälsning,

Fredrik Jansson
Stockholm

1 Comments:

At april 16, 2007 1:32 fm, Anonymous Anonym said...

Hejsan,
ursäkta att min svenska har blivit lite sämre ;-)
Jag tyckte det var otroligt kul att det fanns Bajare som kom ihåg mig :-) och altid roligt när nån tar tid att skriva om nåt man har gjort. Jag håller med att artikeln var rätt kort. Jag snakkade om flera olika saker med reportern men han skrev inte särskilt mycket. Roligast var ändå att läsa det Roffe pratade om, han är verkligen en artist :-)

hoppas säsongen går bra,
Pétur Björn
pbj@heimsnet.is

 

Skicka en kommentar

<< Home