söndag, augusti 14, 2005

Det verkar som det gick bra utan mig

Jag har sett alla Bajens hemmamatcher den här säsongen. Jag har sett Assyriska och Djurgården borta. Jag såg för fan Gefle spöa Bajen på Söderstadion med 0-1! Igår tog Bajen emot Helsingborg hemma. Eftersom jag var bjuden på en fest till klockan 18 så valde jag att hoppa över matchen. Bajen vinner med 6-2!!! Jag såg den där jävla Geflematchen, men missar såklart Helsingborgsmatchen. Jag tycker att jag hade förtjänat att få se en sådan här överkörningsseger. Betyder det här att Bajen kommer att vinna med fyra mål varje gång jag missar en match den här säsongen? Och isåfall borde jag sluta gå på fotboll? Ja ja, Bajen släpper matchen på DVD. Jag får köpa den istället. Jag har ju hemmasegern över dif (2-1) på DVD. Jag kanske skulle köpa en DVD-spelare också?

Bajen åker inte ut. Bajen kommer nog att spela Royal League i vinter och dra in sköna stålar till klubbkassan.

4 Comments:

At augusti 14, 2005 6:56 em, Anonymous Anonym said...

Skrämmande....


Din Varvsarbetarvän

 
At augusti 14, 2005 10:36 em, Blogger fredrik said...

Kan du inte göra ett inlägg på din blogg om din konspirationsteori? Gärna underbyggda med fakta. Fast det går väl inte.

 
At augusti 17, 2005 7:59 em, Anonymous Anonym said...

Det är bara kapitalister som älskar Royal League. Bajen borde ägna mer tid åt Speedway istället för att tro att dom ska vara ett topp tre lag i Svensk fotboll.

AIK kommer att skrämma er ur Allsvenskan nästa säsong

 
At augusti 17, 2005 8:22 em, Blogger fredrik said...

För mig som betalar 200 spänn för en ståplats på Söderstadion är det inte svårt att vilja se mer pengar i Bajens klubbkassa. Man behöver dessutom bara vara ett topp fyra lag i allsvenskan för att spela Royal Leauge. Och jag ser hellre att Bajen spelar träningsmatcher mot Rosenborg och FC Köpenhavn i vinter än mot lag i den svenska gärdesgårdsserien, som typ AIK (Väsby-AIK 2-1).

 

Skicka en kommentar

<< Home