måndag, juni 27, 2005

Jag var lite sur igår

Som ni säkert märkte blev jag lite sur igår när Bajen vek ner sig mot Gefle. Jag står fast vid vad jag skrev då. Det var vansinnigt dåligt och jag tycker nog att Anders Linderoth hade en poäng när han säger att laget inte behöver en tränare så mycket som en psykolog. Frågan är bara vart det lämnar Anders själv? Ska inte en tränare på den nivån vara lite av en psykolog? Jag gillar Linderoth, han står för en attraktiv lirarfotboll av den typen jag gillar (och som Bajen ska spela). Men frågan är om han har allt det som krävs för att vara Bajens tränare. Det kanske är dags att se sig om efter någon som kan komplettera (eller ersätta) honom.

Egentligen hade jag tänkt skriva om hur fantastiskt det är att gå på match på Söderstadion. Att komma lite sent och utan biljett till Globen och se alla dessa grönvita bajare i alla åldrar, iklädda allt från pajashattar till kiltar(!), som är på bästa humör - för ikväll kommer Bajen att överglänsa och krossa något bondgäng från någon håla någonstans utanför tullarna! Man hör redan klacken som börjat sjunga upp inne på Norra läktaren. Man tittar än en gång med förvåning på de otaliga svartabörshajarna som går omkring med skyltar där det står "Biljetter köpes". Varför står det så? Och varför finns det svartabörshajar när det finns åtminstone ett par tusen tomma platser på varje match? Handlar inte svartabörshandel om att det ska finnas större efterfrågan än tillgång? Oförklarligt. Fast om allt detta får jag nog skriva om efter en annan match. Tack och lov är det tre veckor till nästa hemmamatch.

4 Comments:

At juni 27, 2005 11:55 fm, Anonymous Anonym said...

1. Jag har aldrig pajashatt på match.
2. Anledningen till att jag har pajashatt och solglasögon på bilden är för att jag vill behålla lite anonymitet när jag går på stan. Det är inte lätt att vara kändis förstår du.
3. Matchen igår söööög. Oach jag har rätt som alltid. Bajen suger på hemmaplan! Jag börjar bli så jävla trött på det. Igår gjorde ju dessutom domaren en riktigt stabil insats, så vi kunde inte ens skylla på det.

 
At juni 27, 2005 1:03 em, Blogger fredrik said...

Jag har ett löst minne av att jag sett dig med pajashatt på det där haket vid Gullmarsplan (Oliven?) efter en match förra säsongen. Men jag kan ju ha fel.

 
At juni 27, 2005 6:17 em, Anonymous Anonym said...

Du minns fel, för om du mindes rätt så skulle jag legat dåligt till i säsongsvadet och det gör jag aldrig, nästan aldrig.

 
At juni 27, 2005 6:31 em, Blogger fredrik said...

Är du riktigt säker? Jag har för mig att det var efter premiären mot iffiff (bra match trots att den slutade 0-0). Faktum är att min bild av dig på matcher var med pajashatt redan innan du fick upp presentationsbilden... Fast jag kanske bara är synsk. Vad är säsongsvadet?

 

Skicka en kommentar

<< Home