söndag, juni 26, 2005

Varför kämpar inte ni?!

Ja, jag vet allt det där, "skit i tabellen, Bajen är bäst ändå," "always look on the bright side of life…", yada yada yada. Jag kan allt det där. Och jag tillhör de som tycker att Bajen har spelat bra i år. Även om det där sista saknats. Målen. Men det man fick se på Söderstadion idag var så fruktansvärt uselt att jag saknar ord. Inget hjärta, ingen hjärna. Att kalla de som var klädda i grönvitt på Söderstadions gräsmatta idag för a-lag är ett hån mot killarna som brukar sitta på krypavstånd från systembolaget vid Hornstull. Hur kan välbetalda (överbetalda) män i sina bästa år vika ner sig så fullständigt? Katastrof är nog den mest precisa benämningen på spektaklet. Nu är väl bara frågan om vi får lira derbyn mot gnaget nästa år eller om de går upp i allsvenskan?

Bajen-Gefle 0-1! Nej, nu ska jag gå och fundera på om jag ska gå och hänga mig i min grönvita halsduk. Eller kanske dränka minnena i bärs...