fredag, september 02, 2005

Helle tycker som jag

Helle Klein har äntligen upptäckt LO:s valblogg. Med risk för att verka lite smådryg (det är inte så svårt, jag vet) påminner inlägget en hel del om ett inlägg jag skrev för över två veckor sedan (16 augusti). För att parafrasera Helle:

"Det är intressant att se hur långt före oberoende bloggare är med den nya tekniken och den nya tidens debattarenor jämfört med Aftonblaskan som tycks sova sött nere vid Globen."

Men man kan ju inte annat än hålla med om att Das Partei är hopplöst dåliga på att använda sig av de möjligheter som "den nya tekniken och den nya tidens debattarenor" ger. Även om dessa inte ska överdrivas. Anställ Urban som bloggombudsman på 68:an!

Annars är det roligare att hon uppmärksammar att rebellorna är sura över att partistyrelsen är en hög konservativa kommunalråd. Frågan om en mer individualiserad föräldraförsäkring kommer förmodligen att bli den mest spännande och förmodligen viktigaste striden på partikongressen i höst. Låt oss hoppas att PS går mot ett svidande nederlag!

2 Comments:

At september 02, 2005 3:41 em, Blogger Marta Axner said...

Fast självcentrerad som man är måste jag säga att hennes roligaste inlägg idag är när utpekar min blogg som platsen där man diskuterar KGs efterträdare - med länk och allt :-).

 
At september 02, 2005 3:55 em, Blogger fredrik said...

Jag förstår det. Det finns något som gör att man blir barnsligt nöjd av att någon länkar till ens blogg.

 

Skicka en kommentar

<< Home