tisdag, juli 12, 2005

Syndens stad

Var på bio igår för att komma undan sommarvärmen en liten stund. (Men jag klagar inte!) Jag såg Sin City. Den var väldigt våldsam, sexistisk... och alldeles, alldeles underbar. En film noir för 2000-talet där våldsamma nerdekade medelålders män räddar/hämnas vackra unga kvinnor med tvivelaktiga yrken (det är tre parallella historier i filmen på det temat). En fantastisk film helt enkelt. Dessutom filmad i svartvitt (eller grått som jag sa när jag var liten) med små exakta detaljer i färg. Allt dessutom med Frank Millers serietidningsestetik i behåll. Sommarens "must see movie".

2 Comments:

At juli 14, 2005 6:08 em, Blogger Pernilla Karlsson said...

Jag försöker presentera en ny tolkning av filmen: www.pernillakarlsson.blogspot.com, läs om du har lust!

 
At juli 14, 2005 8:28 em, Blogger fredrik said...

Läs Pernillas analys av Sin City!

 

Skicka en kommentar

<< Home