torsdag, april 27, 2006

Jag är socialdemokrat

Jag har gjort ytterligare ett av alla dessa politiska tester (jag har gjort många förut). Den här gången är det TV8 som står för värdskapet. Resultatet blev som följer:

Socialdemokraterna 86%
Vänsterpartiet 77%
Miljöpartiet 73%
Centerpartiet 48%
Kristdemokraterna 37%
Folkpartiet 30%
Moderaterna 19%

Känns väl ganska OK. Men det känns som att frågorna lutar lite högerut. Var fanns till exempel frågan om arbetsrätten? Och frågan om EU-samarbetet var sällsynt intetsägande. Den handlade bara om ja eller nej till EU. "Sverige ska inom EU helhjärtat verka för europeiskt samarbete" Vad är det för fråga. Det beror väl på vad det är man ska samarbeta om? Men jag är trots allt socialdemokrat.

4 Comments:

At april 27, 2006 1:27 em, Blogger Josefine said...

haha fredde! gissa vad jag är? :-)

 
At april 27, 2006 1:32 em, Blogger fredrik said...

Det är väl något borgerligt som vanligt? ;-)

 
At maj 03, 2006 1:38 em, Anonymous Anonym said...

Tja, trägen vinner brukar det heta. Å du var ju lite moloken sist då du blev vänsterpartist...

 
At maj 11, 2006 9:29 em, Blogger kamikaze said...

hmpf. jag blir också bara vänsterpartist hela tiden. hur gjorde du för att vinna den här gången? (skulle kanske valt EU, trängselskatten och systembolaget som viktigaste frågor ist för könsmaktsordningen...)

 

Skicka en kommentar

<< Home