tisdag, augusti 02, 2005

Mot Linköping och ett bonuscitat

Jag åker ner till Linköping och SSU-kongressen om några timmar. Jag ska försöka blogga därifrån. Om det går. Annars finns jag här igen på torsdag. Före eller efter derbyt. Tänkte dock dela med mig av ett bonuscitat av Doktor Kosmos som jag hittade hos Marta:

Vårt idealsamhälle förverkligas inte genom Kalashnikov-karbiner mot tinningen, utan genom fönsterkuvert i brevlådan.
Vår revolution kommer inte att höras som granatexplotioner, vår revolution kommer att höras som tusen små dunsar mot din hallmatta.

Det är vackert.


2 Comments:

At augusti 04, 2005 1:30 fm, Blogger kamikaze said...

revolutioinen som tusen sma dunsar...
sa sjukt fint!! jag har ocksa hängt pa martas blogg och läst det där citatet - pa repeat :-)
/petra

 
At augusti 04, 2005 6:17 em, Blogger fredrik said...

Finns massor av bra citat på den där skivan. Satt och lyssnade på den för några dagar sedan. Haschtomte har t ex en bra text.

 

Skicka en kommentar

<< Home