fredag, november 17, 2006

Alla vägar bär till Rom

Egentligen skulle man väl skriva något smart och analytiskt och dra jämförelser med företeelser i vår samtid. Och det är nog inte så svårt. Fast det tänker jag inte göra (just nu). Jag vill bara puscha för första säsongen av Rome, en fantastisk tv-serie med sex, våld, politiska intriger och historiska miljöer i lagom avvägda doser. Den är så jävla bra! Jag börjar för tillfället varje morgon med ett avsnitt, och avslutar varje kväll med ett annat. DVD-spelaren är en fantastisk uppfinning.

Etiketter:

4 Comments:

At november 17, 2006 12:36 em, Anonymous Anonym said...

Håller med. Såg den på femman. Finns det en andra säsong?

 
At november 17, 2006 1:31 em, Blogger fredrik said...

En andra säsong börjar sändas i USA i januari 2007. Så det lär väl ta ett tag innan man får se den i Sverige.

 
At november 20, 2006 1:27 em, Blogger Redaktionen said...

Konstigt att jag blev anonym i ovanstående kommentar...

Det lär nog dröja, ja. Men det var ett positivt besked att det i alla fall kommer en andra säsong!

 
At november 20, 2006 2:03 em, Blogger fredrik said...

Det kan ha att göra med att jag uppgraderat min blogger. Jag är säker på att ditt namn fanns där förut.

 

Skicka en kommentar

<< Home