torsdag, mars 09, 2006

Håkan vill inte ha mig

Igår fick jag en not i brevlådan av Håkan Syrén där han meddelade att jag har fått på båten. Han uttrycker det inte riktigt så (han skriver att min "tjänstgöringsskyldighet inom Försvarsmakten" upphörde vid årsskiftet), men det är det han menar. Jag känner mig försmådd. Det är ju inte så att jag har längtat efter att dra på mig kronans kläder igen och äta i snuskburk och skjuta ak5 och dra tråd. Jag hade kanske till och med försökt undvika tjänstgöring om de hade kallat in mig till repmånad. Men kunde han inte ha sagt det på ett snällare sätt? "Du har blivit uttagen till en superhemlig specialstyrka. Du är från och med årsskiftet placerad i kategori deep cover. Vi hör av oss när det smäller." Eller nåt. Nu känner jag mig som ett kronvrak. Jag får söka till främlingslegionen. Eller scouterna. Eller nåt. Eller inte.

1 Comments:

At mars 13, 2006 5:04 em, Anonymous Anonym said...

Kul svenska på främlingslegionens hemsida.

 

Skicka en kommentar

<< Home