måndag, februari 20, 2006

Hakelius är bäst!

Jag gillar Johan Hakelius. Han är lätt Sveriges roligaste krönikör. Han må vara borgerlig, men han är bäst. Det enda som är lite synd är att han inte längre rapporterar från Riksdagens kammare i SvD. Läs hans krönika i Aftonbladet om varför han tror att Reinfeldt oroar sig mer för sina vänner än för ångvälten socialdemokratin. Känn på det här formuleringen:

"Det är inte kul att bli överkörd av en ångvält, men det är trots allt en moderatledares huvudsakliga uppgift. Det vore meningslöst att oroa sig. Bättre att lägga sig ned, blunda och tänka på skattesänkningar."

2 Comments:

At mars 28, 2006 11:05 em, Anonymous Anonym said...

Jag tycker alltid det är roligt när människor skriver flitigt i sina dagböcker, lika väl internetdagböcker som små böcker med lås som inte fyller någon som helst funktion. Att tillåta kommentarer är också alltid roligt. Läser mina egna kommentarer på min egna blog. Men Hakelius... som skrevatt "kanske är hiphop ett skämt" och som publicerades på Aftonbladets hemsida den 12 juli 2004. Och att kalla Cash "gangsta"... Okey. Aja. Du borde skriva hur gammal du är. Det skulle göra din blog om omöjligt ännu mer underhållande!

 
At mars 29, 2006 9:51 fm, Blogger fredrik said...

Tack. Tror jag. Jag håller inte alltid med Hakelius. Nästan aldrig faktiskt. Men han är fortfarande Sveriges roligaste krönikör. Det finns andra krönikörer som jag inte håller med som bara gör mig rädd (läs: Ulf Nilson i Expressen). Men Hakelius är alltså inte en av dem.

Cash är idealtypen av en gangstarappare. Väldigt Dirty South. Till och med namnet är ju gangsta. Folk stirrar sig alltid för blinda på genren en artist tillhör. The Clash är t ex ett av världshistoriens bästa reggaeband. Inte ett punkband som alla påstår.

Vad gäller möjligheten att läsa kommentarer på en blogg hade det ju varit kul om du hade klickat i "Other" så man vet vem du är.

Jag har nått den aktningsvärda åldern av 31 år. Jag är skorpion och singel. ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home