tisdag, april 03, 2007

Och hur skulle dom förstå?

Jo, jag är lugn. Egentligen. Men kommentarerna i dagens Aftonblaska om Bajen (här och här) fick mig att börja koka igen. Det blir så när den allsvenska premiären börjar närma sig. Om det inte var så väldigt icke-Bajen hade man nästan börjat gnola på Millwalls klassiska ramsa, "No one likes us, we don't care". Istället börjar jag för full hals sjunga med i Moneybrothers Dom vet ingenting om oss (igen).



Det finns dom
som lovar att det svalnar snart
Låt dom prata på
Det är underbart

Och hur skulle dom förstå
Dom vet ingenting om oss

Dom skulle tänka sig för
Om dom förstod
Ett hjärta som slår som mitt gör
Det går på för det får aldrig nog

Och jag kan höra alla snackare
Så mycket snyggare än jag och mycket starkare
Men du skall lyssna lilla stackare
När vi kommer åt ditt håll
ska du akta dig

Jag ser ner
på alla som ser ner på dig
Låt dom se det själva
Låt dom ångra sig

Och hur skulle dom förstå
Dom vet ingenting om oss

Det skulle bli en grym läktarsång.